საქართველოს მთავრობის დადგენილება N243
22 დეკემბერი, 2006
,,საბაჟო კონტროლს დაქვემდებარებულ ავტოსატრანსპორტო საშუალებათა (გარდა მსუბუქი ავტომობილებისა) მიერ საერთო სარგებლობის საავტომობილო გზებზე გადაადგილების კანონმდებლობით დადგენილ მოთხოვნათა დაცვის უზრუნველყოფის მიზნით საქართველოს შინაგან საქმეთა სამინისტროს საპატრულო პოლიციის, ფინანსთა სამინისტროს საბაჟო დეპარტამენტისა და ეკონომიკური განვითარების სამინისტროს სახელმწიფო საქვეუწყებო დაწესებულების - საავტომობილო გზების დეპარტამენტის მიერ განსახორციელებელ ერთობლივ ღონისძიებათა შესახებ" საქართველოს მთავრობის 2006 წლის 8 თებერვლის N27 დადგენილებაში ცვლილებების შეტანის თაობაზე
1. ,,საბაჟო კონტროლს დაქვემდებარებულ ავტოსატრანსპორტო საშუალებათა (გარდა მსუბუქი ავტომობილებისა) მიერ საერთო სარგებლობის საავტომობილო გზებზე გადაადგილების კანონმდებლობით დადგენილ მოთხოვნათა დაცვის უზრუნველყოფის მიზნით საქართველოს შინაგან საქმეთა სამინისტროს საპატრულო პოლიციის, ფინანსთა სამინისტროს საბაჟო დეპარტამენტისა და ეკონომიკური განვითარების სამინისტროს სახელმწიფო საქვეუწყებო დაწესებულების - საავტომობილო გზების დეპარტამენტის მიერ განსახორციელებელ ერთობლივ ღონისძიებათა შესახებ" საქართველოს მთავრობის 2006 წლის 8 თებერვლის N27 დადგენილებაში (სსმ, 2006 წელი, III ნაწილი, N17, მუხლი 193) შეტანილ იქნეს შემდეგი ცვლილებები:
ა) მე-2 მუხლის ,,გ" ქვეპუნქტი ჩამოყალიბდეს შემდეგი რედაქციით:
,,გ) ,,კორექტირების ადგილი" - დროებითი შენახვის ადგილი, საქართველოს საბაჟო კოდექსის 112-ე მუხლის პირველი ნაწილით განსაზღვრული მნიშვნელობით ან საბაჟო ორგანოს მიერ შერჩეული სხვა დაცული ადგილი, რომელიც უნდა აკმაყოფილებდეს ავტოსატრანსპორტო საშუალებათა კორექტირებისა და შენახვა/დაცვის პირობებს. კორექტირების ადგილას შესაძლებელი უნდა იყოს კორექტირების ოპერაციების განხორციელება;";
ბ) დადგენილების მე-3 და მე-4 მუხლები ჩამოყალიბდეს შემდეგი რედაქციით:
,,მუხლი 3.
პუნქტში ავტოსატრანსპორტო საშუალების შესვლისას მოხელე დეკლარაციის ან საბაჟო კონტროლის ქვეშ საქონლისა და სატრანსპორტო საშუალებების აღრიცხვის მოწმობის გაფორმებამდე ადგენს და აქტში ასახავს:
ა) ავტოსატრანსპორტო საშუალების წონას. ავტოსატრანსპორტო საშუალების სრული მასა არ უნდა აღემატებოდეს 44 ტონას;
ბ) გადასაზიდი ტვირთის მასის შესაბამისობას დამამზადებლის მიერ მოცემული ავტოსატრანსპორტო საშუალებისათვის დადგენილ ტვირთამწეობის ზღვართან;
გ) ღერძულ დატვირთვას. თითოეულ წამყვან ან არაწამყვან ღერძზე მაქსიმალური დატვირთვა არ უნდა აღემატებოდეს 10 ტონას (გარდა ერთწამყვანღერძიანი ავტოსატრანსპორტო საშუალებისა, რომლის წამყვან ღერძზე მაქსიმალური დატვირთვა არ უნდა აღემატებოდეს 11,5 ტონას);
დ) ავტოსატრანსპორტო საშუალების საგაბარიტო პარამეტრების შესაბამისობას ,,საგზაო მოძრაობის უსაფრთხოების შესახებ" საქართველოს კანონის 42-ე მუხლის მე-6 პუნქტით დადგენილ პარამეტრებთან.
მუხლი 4.
მე-3 მუხლში აღნიშნულ აწონვის აქტს ხელს აწერენ მძღოლი და მოხელე. მოხელე აქტს ამოწმებს პირადნომრიანი ბეჭდით. აქტი დგება 2 ეგზემპლარად, რომლის პირველი პირი გადაეცემა ავტოსატრანსპორტო საშუალების მფლობელს, მეორე კი რჩება პუნქტში.".
გ) მე-6 მუხლის პირველი პუნქტი ჩამოყალიბდეს შემდეგი რედაქციით:
,,1. დარღვევის აღმოჩენის შემთხვევაში (გარდა მე-5 მუხლის ,,ბ" ქვეპუნქტით გათვალისწინებული შემთხვევისა) მოხელე ადგენს ადმინისტრაციული სამართალდარღვევის ოქმს. ოქმი ეგზავნება შესაბამის საბაჟო ორგანოს უფლებამოსილ თანამდებობის პირს, რომელიც კანონმდებლობით დადგენილი წესით ახორციელებს ადმინისტრაციული სამართალდარღვევის საქმისწარმოებას. საბაჟო ორგანოს მიერ სახდელის დაკისრების შემთხვევაში მიიღება შემდეგი ზომები:
ა) გადამზიდავი კორექტირებაზე უარის თქმის შემთხვევაში შესაბამისი დოკუმენტის შედგენისთანავე იხდის ჯარიმას და უმოკლეს ვადაში ტოვებს საქართველოს ტერიტორიას შემოსვლის საბაჟო გამშვები პუნქტის გავლით; ან
ბ) ადგილზევე ახდენს კორექტირებას და იხდის ჯარიმას ამ მუხლის მე-3 პუნქტის შესაბამისად; ან
გ) იმ შემთხვევაში, თუ ადმინისტრაციული სამართალდარღვევის საქმისწარმოების მიმდინარეობამ ან/და ავტოსატრანსპორტო საშუალების დგომამ შეიძლება გამოიწვიოს საბაჟო გამშვები პუნქტის მუშაობის შეფერხება, ავტოსატრანსპორტო საშუალება მოხელის გადაწყვეტილებით გადაიყვანება მის მიერ განსაზღვრულ კორექტირების ადგილას. ამ ქვეპუნქტით გათვალისწინებული გადაწყვეტილება ფორმდება წერილობითი ოქმით, რომელშიც უნდა აღინიშნოს:
გ.ა) ოქმის შემდგენი თანამდებობის პირების სახელი და გვარი;
გ.ბ) ოქმის შემდგენის თარიღი, დრო და ადგილი;
გ.გ) ავტოსატრანსპორტო საშუალების საიდენტიფიკაციო მონაცემები;
გ.დ) საქონლისა და ავტოსატრანსპორტო საშუალების თანმხლები დოკუმენტები;
გ.ე) ლუქის მონაცემები (ასეთის არსებობის შემთხვევაში);
გ.ვ) მონაცემები მძღოლის/გადამზიდავის შესახებ;
გ.ზ) ინფორმაცია საქონლის შესახებ (ივსება თანმხლები დოკუმენტების მიხედვით);
გ.თ) დანიშნულების ადგილი;
გ.ი) თანამდებობის პირთა და მძღოლის ხელმოწერა;
გ.კ) შენიშვნები.";
დ) მე-7 მუხლის მე-2 პუნქტი ჩამოყალიბდეს შემდეგი რედაქციით:
,,2. იმ შემთხვევაში, თუ დადგენილება ადმინისტრაციული სახდელის დადების თაობაზე გამოტანილია საბაჟო კონტროლის ქვეშ საქონლისა და სატრანსპორტო საშუალებების აღრიცხვის მოწმობის ან ტრანზიტის დეკლარაციის შევსებამდე, აღრიცხვის მოწმობის ან ტრანზიტის დეკლარაციის უკანა მხარეზე კეთდება აღნიშვნა ადმინისტრაციული სახდელის დადების თაობაზე (დადგენილების რეკვიზიტების მითითებით).";
ე) მე-8 მუხლის მე-2 პუნქტი ჩამოყალიბდეს შემდეგი რედაქციით:
,,2. კორექტირების შედეგები მოწმდება საკონტროლო აწონვა/აზომვით, რასაც კორექტირების აქტზე ხელმოწერით ადასტურებს მოხელე.";
ვ) მე-10 მუხლი ჩამოყალიბდეს შემდეგი რედაქციით:
,,მუხლი 10.
ავტოსატრანსპორტო საშუალების (გარდა იმ ავტოსატრანსპორტო საშუალებისა, რომელსაც გააჩნია საპატრულო პოლიციისა და საქართველოს საავტომობილო გზების დეპარტამენტის რეკომენდაცია) საქართველოდან გასვლისას მოხელე შესაბამისი დეკლარაციის ან საბაჟო კონტროლის ქვეშ საქონლისა და სატრანსპორტო საშუალებების აღრიცხვის მოწმობის დახურვამდე ადგენს და შესაბამის აქტში ასახავს ამ დადგენილების მე-3 მუხლით განსაზღვრულ მონაცემებს. საქართველოს ადმინისტრაციულ სამართალდარღვევათა კოდექსის 1291 მუხლით გათვალისწინებული სამართალდარღვევის გამოვლენის შემთხვევაში კანონმდებლობით დადგენილი წესით ხორციელდება ადმინისტრაციული სამართალდარღვევის საქმისწარმოება.".
2. დადგენილება ამოქმედდეს გამოქვეყნებისთანავე.
პრემიერ-მინისტრი ზურაბ ნოღაიდელი